2008. november 28., péntek

Születésnapodra

Elsőnek lenni mindig csodálatos dolog. Az elsőkre több fény vetül, rájuk tovább figyel a világ, nekik csillogóbb az ajándék.
Te is első vagy. Nekem az első. De itt nem azt jelenti, amit egy versenyen, itt ezzel nem szorítod magad mögé a később érkezőket. De 8 évvel többet kaptál az életemből, és én 8 évvel többet kaptam belőled, mint a testvéreidből.
Szerettem azt a nyolc évet. A gyermekvárás eleve maga a csoda, hát még, amikor először várjuk. A gyermek is egy csoda, te különösen az voltál. Körülötted forgott a család, hozzád igazítottunk mindent, és ez nagyon jó érzés volt. Szeretet adtunk és igaz szívvel mondhatom, hogy vissza is kaptuk. Mondhatom ezt annak az embernek a nevében is, aki már nincs velünk. Hiszen Nagyinak is te voltál az első, az első unoka.
És most itt vagy 18 évesen, a felnőttkor számbeli küszöbén. Ha rád nézek, látom, hogy felnőttél, de ha beszélünk, még szerencsére nem kell elhinnem. Jó, hogy ilyen vagy, hogy még tudsz gyerek lenni, de fontos dolgokban tudsz komolyan gondolkodni. Nem bánom, hogy nem döntesz egyedül. Ne hidd, hogy ez a gyerekség jele. Maradjon ez sokáig így, hiszen ha egy kérdést megbeszélünk, könnyebben és főleg jobban tudunk dönteni. Ez akár a "Több szem többet lát" analógia is lehet.
A 18. születésnapra nagy dolgokat szoktak kapni az emberek. Én ezt most nem tudom megadni neked és tudom, hogy ez téged nem érdekel. Soha nem voltál követelőző, kiskorodban sem kiabáltál egy üzletben, hogy csokit vegyek neked. Emlékszel, amikor Skóciában a fehér kiskutyát szeretted volna megkapni az ajándékboltban? Én sosem felejtem el, ahogy álltál a polc mellett és szó nélkül hol rám, hol a kutyusra néztél. De nem volt követelés a szemedben, csak szomorúság, amikor láttad, hogy továbbmegyek. Ma is bánnám, ha akkor nem vettem volna meg.
Nem szeretem hajszolni az időt, nem siettetem a dolgokat. Mégis, jó lenne már látni, hogy tudod, mit kezdesz az életeddel, és tudni, hogy abban örömödet is leled. Ez az év nagyon nagy sorsforduló. Abban a világban, amiben élünk, sajnos ezt az évet jelölték ki arra, hogy dönts. Nagyon fontos, hogy tudd merre tovább, mert az életed egy szakaszát ez fogja meghatározni. De ne hidd, hogy ez a döntés végleges. Látod, én 45 évesen is tudtam fordítani az életem kerekén, és már látom, hogy meg tudom találni a boldogságot egy másfajta munkában is, mint amit eddig csináltam. Az a több mint húsz év viszont, amit eddig dolgoztam nagyon mély nyomokat hagyott bennem, ezért fontos a jó kezdet.
Születésnapodon azt kívánom neked, hogy legyen kiegyensúlyozott és boldog életed, és ha ilyen, akkor ezt mutasd is ki a világnak, hogy lássák is rajtad! Magamnak pedig azt kívánom, hogy minél több ideig tudjalak kisérni és segíteni az utadon. Tudd, rám mindig számíthatsz!
Nagyon szeretlek, nagyon büszke vagyok rád és hálás vagyok a Sorsnak, hogy hozzám vezérelt. Isten éltessen sokáig!

Nincsenek megjegyzések: